Молодой краевед и будущий историк Михаил Чикивдя, собрал очень интересные данные, о народных русинских верованиях, приметах, (чистых и нечистых) домашних животных.

Молодой краевед и будущий историк Михаил Чикивдя, собрал очень интересные данные, о народных русинских верованиях, приметах, (чистых и нечистых) домашних животных.

“НИЧИСТІ” ЗВІРЯТА (домашнї) У НАРОДНЫХ ВІРОВАНЯХ.

Чилядь, што жиє по селах, держит на опшарю худōбу и инаку хыжну звірку, oбы мати з ний хосен. Ни кажу за днешный час, бо типирь мало худобы ся повставало у чиляди, давно ї было читаво.

Фото. Женщина в своём дворе кормит домашнюю скотину. Русинский Мир.

Тото была и:

  • Рогата маржина,
  • Кōнї,
  • Вӯцї,
  • Свинї,
  • Кури и так дальше.

И из каждōй звіркы была выгода, ци як пōмӯч у земледїльстві, ци як діля продуктӯв, ідїня.

Фото. Пастух в Карпатских горах, пасёт стадо овец. Русинский Мир.

Айбо по народных звыках, ни кажда хыжна звірка єднако была у пōчōтї межи карпатськых русинӯв.

Приміром чистоє:

  • У рогатӯй худōбі, чилядь видїла што сь чистоє, “сятоє”, подобноє до чиляди, што помагало біднōму руснакови жити.
  • И кидь корова и была хвора, авадь стара, та ни сміли ї зарізати, вōліє умерти свойив смиртьов.
  • До сякой маржины ставили ся, ги до людий.

Фото. Коровы пасутся в горах. Русинский Мир.

Приміром нечистоє:

  • А уже коня раховали за ничисту “чōртōву” звірку, вірили, ож фрас хоть-коли годен вселити ся у коня, має над ним власть. Так ипен мож пувісти за мачок, свини и иншых.
  • У мачках фурт видїли, што сь нидоброє. За народными вірованями, як у жабу, так ипен и у мачку, годна ся учинити босорканя, кōй поночи ходит.
  • А кидь ся догадати за май знамі забобоны, та нараз ся догадуєме, ож кидь мачка (май хуже чорна) перийде путь, та ни поведе ся.
  • Пес, ги знаєме, походит выд вōвка, а сам вовк тїсно звязаный из вōвкунами – дводушниками, што в пӯноче из чōлōвіка перичинят ся у фōрму вōвка.
  • Кōгут тай кури, хосновали ся босорканями у разных ретуалах, які ōни.
  • Приміром, іх крōв, чорноє піря, голова, гыртанка, у разных актах играли главну рōль.
  • За коня пише Фидӯр Потушняк у свойих роботах, ож вӯн (кӯнь) повстав из чорта.
  • Чōлōвік тяг сам бōрōну, а чорт сів на нього, обы ищи май тяжков была.
  • Тōму Бог, обернув го за исе в коня.

Фото. Лошадь пасётся на горном лугу. Русинский Мир.

А завто, ож дуже быстрый быв, вытяг му жилу из ногы там, де типирь твирдоє на стегні. Завто, кōй давно датко умирав, та везли мерця лише на волах, а не на конях.

автор: Михаил Чикивдя.

Вместе с вами, мы сделаем Русинский Мир лучше!

При копировании данного материала, либо использования в любом виде (печатном, аудио, видео) на своих ресурсах, просьба указывать источник https://rusinskiimir.ru/  и автора произведения Михаил Чикивдя, в иных случаях будем обращаться в соответствующие инстанции (админам соц.сетей, и Суд).Фото использованы из открытых источников интернет пространства.

Комментарий “Молодой краевед и будущий историк Михаил Чикивдя, собрал очень интересные данные, о народных русинских верованиях, приметах, (чистых и нечистых) домашних животных.

Comments are closed.

Left Menu Icon